Prvky slušného vychování nejsou součástí životů mnoha lidí, navzdory tomu stále existují lidé, kteří si udržují určitou úroveň slušnosti. Mnoho lidí však netuší, že i telefonování má předepsanou etiketu, kterou je vhodné dodržovat, především při telefonních hovorech s neznámými lidmi. Je logické, že při dlouhých hovorech s kamarádkou o módě nebo s kamarády o posledním fotbalovém zápasu, není potřeba etiketu dodržovat, ovšem výsledek hovoru do banky či na úřad může být ovlivněn vaším způsobem telefonování.
Přijměte hovor po třech zazvoněních
Pokud vám někdo volá ve chvíli, kdy svůj telefon držíte v ruce, nechte ho třikrát zazvonit. Volající má čas k nadechnutí. Není příjemné, když se volaný ozve hned, po vytočení jeho telefonního čísla.
Ihned se představte
Při telefonování by se měl vždy jako první představit volaný účastník, postačí příjmení spojené se slovem prosím. Teprve potom se představí volající, který současně s představením slušně pozdraví.
Mluvte jasně
Telefonní hovory, i když jsou skvělou volbou pro ty, kteří nenávidí interakci mezi lidmi, vyžadují velmi silné komunikační dovednosti. Za prvé, osoba na druhém konci linky vás může posoudit pouze na základě vašeho hlasu, protože se nedostane k identifikaci vašeho řeči těla a – snad – laskavého úsměvu.
Hlasitý telefon používejte jen v případě potřeby
Všichni známe funkci hlasitého telefonu, tedy reproduktoru. Je to jednodušší, protože můžete používat ruce k více úkolům najednou. Avšak pro druhého volajícího je to jako snažit se slyšet jeden hlas skrz troubící dav taxi na Václaváku – nemožné a frustrující.